Results 1 to 2 of 2

Thread: Washington Post erroneously reports Sarah Palin joining Al Jazeera

  1. #1
    Banned
    Join Date
    Jan 2013
    Last Seen
    04-10-13 @ 10:09 PM
    Gender
    Lean
    Conservative
    Posts
    522

    Washington Post erroneously reports Sarah Palin joining Al Jazeera

    Washington Post erroneously reports Sarah Palin joining Al Jazeera - POLITICO.com

    The Washington Post has erroneously reported that Sarah Palin, the former vice presidential candidate and former Fox News contributor, is joining the Qatari-owned news network Al Jazeera.

    "Late last week Al Jazeera America announced the former vice-presidential candidate would be joining their news network," the Post's Suzi Parker writes today in a post on the She The People blog, titled "Sarah Palin’s plan to reach ‘millions of devoutly religious people’ through al-Jazeera."

    Parker calls this "a cautionary tale about what can happen when politics and celebrity meet."

    But Parker's report is a cautionary tale about what can happen when writers cite satirical websites, such as The Daily Currant.

    On Feb. 4, the Daily Currant published a satirical piece stating that Palin was "bouncing back by joining the fledgling Al Jazeera America news network as a host and commentator." Parker cites this piece and uses quotes that the Currant attributes to Palin, including:

    “As you all know, I’m not a big fan of newspapers, journalists, news anchors and the liberal media in general,” Palin told the Web site The Daily Currant. “But I met with the folks at Al-Jazeera and they told me they reach millions of devoutly religious people who don’t watch CBS or CNN. That tells me they don’t have a liberal bias.”

    Al Jazeera spokesman Stan Collender confirmed to POLITICO that Sarah Palin is not joining the global news network, which -- as Parker notes -- was recently called “an anti-American terror mouthpiece" on Fox News, where Palin was a contributor. (I've written at length about American opposition to Al Jazeera.)

    Washington Post spokesperson Kris Coratti said the paper would look into the matter.
    The Washington Post accidentally cited a satire paper. Reminds me of when North Korea cited The Onion http://mashable.com/2012/11/27/the-o...est-man-alive/ Only I'm pretty sure North Korea knew what they were doing.

  2. #2
    Sage
    Lutherf's Avatar
    Join Date
    Sep 2012
    Location
    Tucson, AZ
    Last Seen
    Today @ 01:04 PM
    Gender
    Lean
    Conservative
    Posts
    24,704

    Re: Washington Post erroneously reports Sarah Palin joining Al Jazeera

    I never cease to be amazed at how the mere mention of Palin's name seems to bring out the ultimate moonbat in so many people.

Posting Permissions

  • You may not post new threads
  • You may not post replies
  • You may not post attachments
  • You may not edit your posts
  •